PENGARUH KUALITAS PRODUK DAN DESAIN KEMASAN TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN DI CHATIME SOEKARNO HATTA KOTA MALANG

Authors

  • Rahardi Adnan Ardiansyah Politeknik Negeri Malang
  • Achmad Zaini Politeknik Negeri Malang

DOI:

https://doi.org/10.61722/jiem.v3i10.6676

Keywords:

Product Quality, Packaging Design, Purchasing Decisions

Abstract

The purpose of this research wa to analyze the effect of product quality and packaging design on purchasing decisions in Chatime Soekarno Hatta Malang City. The reserch is quatitative research. .A data collection technique that distributed questionnaires to 98 respondents,. who were customer of Chatime Soekarno Hatta Malang City. Purposive sampling technique and uses multiple linier regression analysis and hypothesis testing. The result of this research showed that product quality and packaging design have a positive and significant effect partially or simultaneously on purchasing decisions in Chatime Soekarno Hataa Malang City.

References

Amalia, R. (2021). Pengaruh Kualitas Produk dan Desain Kemasan Terhadap Keputusan Pembelian (Studi Kasus Pada Konsumen Wafer Richeese Nabati di Kecamatan Dayeuhkolot). STIE STAN-Indonesia Mandiri.

Aprilliyan, W. (2020). Pengaruh Desain Kemasan dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Produk Almond Crispy Oro D'Jero. Jurnal Manajemen dan Start-Up Bisnis, 5(1), 9-16.

Ariella, I. R. (2018). Pengaruh Kualitas Produk, Harga Produk dan Desain Produk Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Mazelnid. Jurnal Manajemen dan Start-Up, 3(2), 215-221.

Ghozali, I. (2018). Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program IBM SPSS 25 Edisi 9. Bandung: Undip.

Kotler, P., & Armstrong, G. (2012). Prinsip Prinsip Pemasaran Edisi 13 Jilid 1. Jakarta: Erlangga.

Natadjaja, L. (2020). Pengaruh Komunikasi Visual Antar Budaya terhadap Produk Pada Pasar Ekspor Ditinjau Dari Warna Ilustrasi Desain Kemasan. Jakarta: Universitas kristen Petra.

Suyati, L. (2019). Manajemen Pemasaran : Suatu Strategi dalam meningkatkan loyalitas pelanggan. Yogyakarta : CV Budi Utama.

Tjiptono, F., & Anastasia, D. (2015). Brand Management & Strategy. Yogyakarta: Penerbit Andi.

Downloads

Published

2025-10-01

Issue

Section

Articles