PERAN TEKNOLOGI DIGITAL DALAM MENINGKATKAN EFESIENSI TRANSAKSI E-COMMERCE SHOPEE
DOI:
https://doi.org/10.61722/jssr.v3i1.3240Keywords:
Digital Marketing, E-Commerce, Advantages of E-CommerceAbstract
This research aims to analyze the role of digital technology in increasing the efficiency of Shopee e-commerce transactions. This research uses a qualitative method with a literature study approach from various sources relevant. The results of this research are that the presence of Shopee is becoming increasingly relevant along with the increasing use of digital technology in everyday life, especially in the context of e-commerce which allows people to carry out transactions without time and location limits. The use of digital technology on the Shopee platform really helps increase efficiency in e-commerce transactions. Shopee needs provisions regarding postage promotions to increase user conveniene
References
Adhitiya, R, W., Teviana, T., Sienny. Hidayat, A. & Khaira, I. (2024). Implementasi Digital Marketing Menggunakan Paltfrom E-Commerce Dan Media Sosial Terhadap Masyarakat Dalam Melakukan Pembelian. Terapan Informatika Nusantara, 5 (1). 63-72.
Alamin, Z., Missouri, R., Sutriawan., Fathir. & Khairunnas. (2023). Perkembangan E-Commerce: Analisis Dominasi Shopee Sebagai Primadona Marektplace Di Indonesia. Jurnal Ekonomi Syariah, 6 (2). 120-131.
Asna, T, A., Kurniawan, A, M., & Arisnawati, F, N. (2024). Analisis Pemanfaatan Penggunaan Transaksi Online (E-Commerce) Dikalangan Masyarakat. Jurnal Sahmiyyah, 3 (1). 98-106.
Farhan, A., & Roroa, F, A, N., (2024). Strategi Maksimalisasi Teknologi E- Commerce Dalam Meningkatkan Kinerja Bisnis Di Era Digital. Journal Of Social Science Reseach, 4 (1).
Fauzi, A., Wahyudi., S, A., Fizikri, A, B., Danu, J., Sari, N, R., Habibah, S., Febrianti, V., & Yuliani, Z., (2023). Pemanfaatan Digital Marketing Untuk Meningkatkan Penjualan Pada Shopee. Jurnal Ilmiah Multidisiplin, 1 (11). 388-396.
Febriansyah, F, M., Gunawan., Setiawan, R., & Sutabri, T. (2023). Transformasi Digital Untuk Aplikasi Markplace Shopee. Indonesian Journal Of Multidisciplinary, 1 (5). 1750-1757.
Indriyani. Wiranata, B, P, I., & Hiu, S. ( 2024). Strategi Peningkatan Efesiensi Operasional UMKM Di Era Digital: Pendekatam Kualitatif Dengan Husiness Intelligence Dalam Implementasi E-Commerce. Journal Of Informatic, 9 (1). 23-32.
Muslim, A, I., Purnandi, H., Hazna, R, C., Atmaja, A, S., & Putra, E, I. (2021). Penggunaan Sistem E-Commerce Dalam Meningkatkan Daya Saing Pelaku Bisnis Dalam Perkembangan Dunia Usaha Studi Kasus Aplikasi Onlineshop
Tokomobile. Jurnal Teknik Informatika Dan Sistem Informasi, 8 (3). 1651- 1664.
Pusponegoro, M., & Tjahyadi, A, R. ( (2023). Peran Manajemen Efektivitas E- Commerce Shopee Dimasa Pandemi Covid-19. Jurnal Manajemen Dan Bisnis, 8 (1). 82-97.
Rehatalanit. (2016). Peran E-Commerce Dalam Pengembangan Bisnis. 5
Ulhaq, D, M., Masa, Z, P, A., & Setyadi, J, H., (2024). Analisis Perbandingan User Experience Aplikasi E-Commerce Shopee Dan Tokopedia Menggunakan Metode User Experience Questionnaire (UEQ). Adopsi Teknologi Dan Sistem Informasi (ATASI), 3 (1).37-45.
Waziana, W., Saputra, H, R., Sari, Y, N., Kasmi & Aulia, D. (2022). Pemanfaatan E-Commerce Shopee Sebagai Upaya Peningkatan Ekonomi Ibu-Ibu PKK Pelaku Bisnis. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 1 (2). 107-112.
Yucha, N., & Harianto,O, A. (2021). Pengaruh Digital Marketing Dan Promosi Penjualan Terhadap Keputusan Pembelian Produk Kecantikan Di E- Commerce Shopee Pada Mahasiswa UMAHA. IQTISHADEQUITY, 4 (1). 40-
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 JOURNAL SAINS STUDENT RESEARCH

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.